the meaningless of life

Varje gång någon får för sig att dela med sig av sina skönhetstips är det ALLTID rengöringen av hyn som höjs till skyarna och sägs vara hemligheten bakom dessa människors s.k. skönhet.
Jo tjena. Nu påstår jag inte att mitt utseende är något att sträva efter men det finns i alla fall inte mycket att klaga på vad gäller min ansiktshy och inte fan är jag generös med rengöringsedel. Inte smörjmedel heller för den delen. Så kom inte och påstå att rengöringen är the key to happiness för det är det fan inte. För vissa är det dock säkert så, men ens hy är faktiskt något högst individuellt som ingen utomstående kan predika om hur den ska skötas.
Reklamen gör det för pengarna, och alla andra gör det för att dem tror att de är något. Vilket inte heller stämmer. För ingen är någon. Every man is an island eller hur är det man brukar säga?
Om du sätter dig på en bänk och betraktar människorna som går förbi kommer du inse hur självupptagna alla är och hur lite de bryr sig om vad människorna runt omkring sysslar med (och om någon nu mot förmodan skulle råka bry sig, kan jag nästan garantera att det är för att håna den uppmärksammade och inget annat). För vem fan bryr sig om andra, egentligen? Så länge man själv mår bra får väl andra göra vad fan de vill. T.o.m. när man mår dåligt finns det få saker man kunde bry sig mindre om.
Så sluta sträva efter att bli någon, för även om du lyckas är du ingen, ok?

Oj, det blev ett ovanligt långt inlägg från min sida. No offense till er som läser, är absolut inget personligt menat med denna text, behövde bara få ur mig detta rent allmänt sådär. Fan jag måste lära mig det där med styckeindelning, har gett det ett klent försök som ni kanske ser men det är också allt... Blev ju nästan värre till och med.

Update: Vad är grejen med att rengöra ansiktet med bomullspads förresten? Vilket jävla slöseri med resurser! Vad är det för fel på händerna de flesta av oss blivit tilldelade?

Update 2: Ok visst om man blir någon kan man i och för sig säkert ha ett jätteroligt liv så det kanske är värt att fortsätta sträva i alla fall, men ändock, tro inte att du är någon!!! Todays lesson. Typ. Och slutligen ett tips från coachen: sträva inte efter att bli någon (tvinga mig inte gå igenom detta igen), sträva efter att uppnå något så kommer resten automatiskt.
Livsstilsguru kanske vore något för mig? Eller varför inte bara guru?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0