solsting

Tänkte inhalera lite frisk luft, har hört att det ska vara nyttigt... så jag gick ut och satte mig i skuggan på verandan med en hög tidningar att beta mig igenom. Knappt hinner jag slå mig till ro innan grannen börjar veva ner sin markis. Fan, de vill tydligen också ta del av det alldeles för varma vädret, tänkte jag och återgick till mina tidningar. Men innan jag ens läst klart första meningen hör jag något annat, något annat än grannarnas lågmälda röster.
Jag hör något som BRUSAR. Ackompanjerat av en portugisisk röst som babblar på som en speedad anka, blandat med lite portugisisk musik (med betoning på LITE). Som om inte det ständiga brusandet och portugisiskan vore nog börjar x antal fåglar härja omkring och kraxa som om de aldrig kraxat förut, allt medan jag försöker koncentrera mig på mitt. För gäves, såklart. Vem skulle kunna koncentrera sig i det oljudet? Så nu sitter jag här och kvävs i mitt extremt varma rum framför en datorskärm och förbannar mig över mina utländskättade grannar. Kunde de inte vart ryssar åtminstone?


Kommentarer
Postat av: Ida

du verkar ha svårt att bestämma dig för ifall du ska skriva med stor bokstav i början av meningarna eller inte :)

2008-05-31 @ 21:53:38
Postat av: master

haha märks det så tydligt? fast nej jag har inte svårt att bestämma mig, det bara blir så... beror väl på humöret eller något :P

2008-06-01 @ 10:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0