snipp snapp snut så var sagan SLUT

Jag hatar små fjortishoror utan hjärnceller. Eller ja, fjortishoror över huvud taget faktiskt. Hur som helst, en brud tar min jacka av misstag. När jag får reda på vem som har den kontaktar jag henne såklart och ber henne återlämna den, vilket hon till en börjar gladeligen går med på. Efter att äntligen ha funnit en dag då båda har möjlighet av avlägga lite tid åt detta, för min del, kära återseende med jackan, slutar hon höra av sig och dyker inte heller upp med min ägodel. Hon dyker inte upp alls. Jag sms:ar och frågar när hon kan komma förbi, utan framgång. Efter att tre dagar passerat utan att hon hört av sig slänger jag iväg ett sms där jag ifrågasätter hennes problem med att lämna tillbaka jackan hon tog som inte tillhörde henne. Som svar på detta får jag något i stil med "jag har inga problem alls. har inga pengar på mobilen för tillfället bara, därför jag inte svarat", från någon annans mobiltelefon såklart.

Svårt att låna någon annans mobil och skicka iväg ett sms? Nej, just det. Så varför i helvete har hon inte gjort det tidigare?

Jag anser verkligen inte att hon har rätt att vara uppkäftig, det är hon som har gjort fel och det är upp till henne att åtgärda det. Jag skulle kunna polisanmäla henne för stöld om hon inte passar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0