Hur ska detta sluta?

Uhh det var varmast i Sverige av alla länder i hela världen igår! Över 32 grader lyckades vi komma upp i... Och det är bara början av juni! Något är ju galet om vi kommer upp i högre temperaturer än Sydafrika, don't you think? En sak är ju säker i alla fall och det är att jag kommer förgås i sommar.

Update: På tal om värmeslag och gamla papper (föregående inlägg). Kollade igenom några föråldrade dagbokssidor igår också... Från 2002 närmare bestämt. Skrev tydligen om växthuseffekten, ganska ingående till och med. Visste fan mer då än vad jag gör nu. Uppenbarligen, eftersom jag fick aha-upplevelser om vartannat.
Tänka sig att jag (och förmodligen även andra) kände märkbar skillnad på vädret redan då (och nu menar jag inte vid säsongsskiften). För... 6 år sedan. För 6 år sedan tyckte jag att vädret börjare accelerera. Nu har det gått 6 år och vädret accelererar fortfarande. Tror ni människorna på 1500-talet kände likadant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0