Paradise city är en ganska dålig låt

Åt på McDonalds idag. Blev påmind om varför jag slutade äta på McDonalds. Kommer inte äta på McDonalds igen. I alla fall inte förrän reklamen hjärntvättat mig ytterligare en gång och jag åter igen blir tvungen att bli påmind om hur vidrigt det är.
Vet du förresten att en cheeseburgare innehåller 300 kcal? Om du äter 2 cheeseburgare utan tillbehör har du alltså fått i dig 600 kcal. 600 kcal för 20 kronor låter ju inte så illa, men i upplevelse då. Vad får du för upplevelse för 20 kronor och 600 kcal? I bästa fall 4 tuggor och lite äcklig gurka.
Det är svårt att hålla fast vid sina egna tankar i en värld där man prackas på företagens diton i form av slagord på väggar och tak, gärna i sällskap av glada människor och roliga färger så associationerna blir helt snedvridna. Kanske skulle ta och flytta till Papua Nya Giunea och göra urinvånarna där sällskap? Äta lite näringsfattigt mjöl från sagopalmerna och få proteinbrist. Det är ju ungefär vad som skulle hända om man skulle äta på McDonalds lite oftare. Man tycker ju att Sverige borde kommit längre i utvecklingen än så... Men med Livsmedelsverkets rekommendationer (som för övrigt är betalade av företagen) som utgångspunkt förstår jag att vi inte har det.
Är inte Livsmedelsverket en myndighet förresten? Betyder det, att om vi försätter SLV i konkurs, att vi förespråkar expertstyre framför politikerstyre? ÄHHHHHHHHHHH. Det var ju nästan varmt idag. Tror min hjärna dog någonstans på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0